کالا صنعتی

مجله کالا صنعتی

کالا صنعتی

مجله کالا صنعتی

انواع گیربکس صنعتی و کاربرد آن ها

گیربکس‌های صنعتی براساس عوامل مختلفی مانند کاربرد، مکانیزم، نوع دنده و… قابل دسته‌بندی هستند. به‌عنوان مثال براساس مکانیزم تغییر سرعت به دو دسته کاهنده و افزاینده تقسیم می‌شوند. همچنین براساس نوع دنده‌های به‌کار رفته در گیربکس می‌توانیم آن‌ها را به ۴ دسته تقسیم‌بندی کنیم که شامل:


گیربکس حلزونی

گیربکس هلیکال (هلیکال شافت مستقیم، بول هلیکال، هلیکال آویز، هلیکال شافت موازی)

گیربکس خورشیدی

گیربکس سایکلو

اگر می‌خواهید بدانید هر یک از این گیربکس‌ها چه کاربردی دارند، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

گیربکس حلزونی بیشتر در بالابرهای ساختمانی و صنعتی، میکسر و همزن صنعتی، نوار نقاله‌ها، صنایع بسته‌بندی و… استفاده می‌شود. این نوع گیربکس قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر گیربکس‌های صنعتی دارد و به دلیل تعمیر و نگهداری آسان و همچنین عدم برگشت‌پذیری در نسبت تبدیل‌های 1:46 به بالا، در طیف گسترده‌ای از کاربردهای صنعتی استفاده می‌شود.


نوار نقاله ها (کانوایر)

بالابرها

ماشین های بسته بندی 

میکسرها

صنایع و تجهیزات کشاورزی

گیربکس نانوایی

گیربکس جک اسکرو

گیربکس جک اسکرو به منظور تبدیل حرکت چرخشی به حرکت خطی استفاده می‌شود و مکانیزم حرکتی مشابه با گیربکس حلزونی دارد؛ این حرکت خطی را می‌توان برای کاربردهای مختلف که نیاز به بلند کردن یا جابجایی بارهای سنگین دارند، استفاده کرد. از گیربکس جک اسکرو در بالابرها، تعمیرگاه‌های خودرو جهت بلند کردن خودرو از زمین، صنایع غذایی، تنظیم ارتفاع سطح سکوها و دریچه سد استفاده می‌شود. 

گیربکس خورشیدی

گیربکس خورشیدی راندمان بسیار بالا و لقی کمی دارد و امکان کاهش دور خروجی تا سرعت بسیار پایین (حتی 0.1 دور در دقیقه) را نیز دارد. گیربکس های خورشیدی با طیف وسیعی از نسبت های دنده و با هر دو مدل کاهنده و افزاینده تولید و عرضه می شوند. طراحی سیاره ای چرخ دنده های گیربکس خورشیدی، امکان توزیع یکنواخت نیرو در سراسر چرخ دنده ها و ایجاد گشتاور بسیار بالا را فراهم می سازند. از جمله کاربردهای گیربکس خورشیدی می توان به موارد زیر اشاره نمود:


روباتیک صنعتی

دستگاه های CNC

چاپگرهای سه بعدی

توربین های بادی و آبی

صنایع نظامی 

دستگاه های خرد کن  (Shredder)

کاربردهای سنگین صنعتی

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3/258/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C

ساختار فن اکسترنال الکتروموتور

فن های خارجی جزو لوازم یدکی و جانبی الکتروموتور به شمار می آیند؛ با نگاهی اجمالی به ساختار فن اکسترنال الکتروموتور در می یابیم که این فن ها، از نوع محوری (آکسیال) هستند و پروانه آن با کمک محور اصلی به چرخش در می آید و در نتیجه جریان هوا نیز در راستای محور دوران، قرار دارد. در این نوع خنک کاری علیرغم جریان هوای بالا و مناسب، فشار باد زیاد نیست و به قطعات داخلی موتور آسیبی وارد نمی شود. به طور کلی انواع فن خنک کننده الکتروموتور به دو گروه اینترنال (داخلی) و اکسترنال (خارجی) تقسیم بندی می شوند؛ در فن های اینترنال نیروی لازم برای به چرخش درآمدن پروانه، توسط یک موتور داخلی تأمین می شود و در فن های اکسترنال باید یک الکتروموتور دیگر به قسمت انتهایی فن متصل شده و پروانه آن را به گردش درآورد.

نکاتی برای انتخاب فن اکسترنال الکتروموتور

همانطور که گفتیم، از فن اکسترنال الکتروموتور در مواردی که کنترل دور الکتروموتور با استفاده از اینورتر انجام می شود و پروانه الکتروموتور نمی تواند اجزای داخلی را تا حد مطلوب خنک کند، استفاده می کنند. اما پیش از انتخاب این محصولات باید نکاتی مانند ظرفیت هوادهی، نوع پروانه و محاسباتی از این قبیل را در نظر بگیرید. الکتروموتور فن، به صورت مجزا از اینورتر نصب می شود تا بتواند با دور نامی خود، پروانه را به چرخش درآورند و عملیات خنک کاری را انجام دهند. استفاده از فن اکسترنال الکتروموتور باعث افزایش راندمان موتورها و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد سیم پیچ می شود.


نصب فن خارجی خنک کننده الکتروموتور

برای نصب فن خارجی خنک کننده الکتروموتور، ابتدا باید درپوش انتهایی الکتروموتور باز شود و به فن خارجی متصل شود؛ سپس الکتروموتور دوم، بر روی فن خارجی نصب شده و در نهایت همگی به الکتروموتور متصل می شوند. برق الکتروموتور مجزا و فن اکسترنال الکتروموتور باید از اینورتر مجزا باشد. 

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/582/%D9%81%D9%86-%D8%AE%D9%86%DA%A9-%DA%A9%D9%86-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1


کاربرد های پمپ شناور

حال شما را با برخی از کاربردهای پمپ‌ها آشنا می‌کنیم که به صورت زیر می‌باشند:


از پمپ‌های شناور برای بالا کشیدن آب چاه‌ها استفاده می‌کنند و با بهره مندی از آن باغ‌ها و مزرعه‌ها را آبیاری می‌کنند. بدون شک بدون پمپ‌ها نمی‌توانستید این کار را انجام دهید.

آب حاصل از جاری شدن سیل‌ را با استفاده از پمپ‌های شناور تخلیه می‌کنند.

در انجام کارهای کشاورزی هم از این پمپ‌ها استفاده می‌کنند.

در مراکز مربوط به تصفیه آب هم از این پمپ‌ها استفاده می‌کنند.

در آتش‌نشانی هم از پمپ‌های شناور استفاده می‌کنند.

کاربرد پمپ‌های شناور بیشتر از چیزی می‌باشد که تصور می‌کنید و برای انتقال آب و سیالات مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند.


پمپ طبقاتی شنارو


پمپ‌های شناور در انواع گوناگونی تولید شده‌اند، به عنوان مثال پمپ شناور طبقاتی استیل ابارا EBARA مدل WINNER یکی از محبوب‌ترین نوع پمپ‌های شناور می‌باشد که در کیفیت و کارایی نظیر ندارد. البته توجه داشته باشید که الکترو پمپ شناور طبقاتی ابارا مدل WINNER هم کاربردهای خاص خود را دارد که با توجه به نیاز خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. بهتر است بدانید که از پمپ‌های طبقاتی برای چاه‌های عمیق و نیمه عمیق استفاده می‌کنند و این پمپ‌ها مقاومت و ماندگاری بالایی دارند و می‌توانید مدت‌ها از آن‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال پمپ شناور طبقاتی استیل ابارا EBARA مدل WINNER یکی از بهترین نمونه‌های پمپ طبقاتی می‌‌باشد. ممکن است تصور کنید که قیمت پمپ شناور استیل ابارا مدل WINNER زیاد است و امکان خرید آن برای شما وجود ندارد، اما این‌چنین نیست و با مراجعه به فروشگاه معتبر کالا صنعتی می‌توانید این محصول را با قیمتی بسیار مناسب خریداری نمایید.

نحوه خرید پمپ شناور طبقاتی استیل ابارا EBARA مدل WINNER

اگر قصد خرید پمپ شناور طبقاتی استیل ابارا EBARA مدل WINNER دارید و به دنبال یک فروشگاه معتبر هستید، بهترین گزینه برای شما مراجعه به فروشگاه کالا صنعتی می‌باشد. این فروشگاه بهترین گزینه برای خرید اینترنتی پمپ شناور استیل ابارا مدل WINNER، انواع الکتروموتور، گیربکس‌ صنعتی، خرید اینورتر و ... می‌باشد. فروشگاه کالا صنعتی با گردآوری بهترین برندهای ایرانی به خوبی توانسته است اعتماد مردم را به خود جلب کند و بی نقص‌ترین محصولات را در اختیار افراد قرار دهد. کالا صنعتی یک فروشگاه معمولی نیست، بلکه منبعی از اطلاعات و آموزش‌های علمی می‌باشد که با بهره مندی از آن‌ها می‌توانید اطلاعات دقیقی درباره محصولات بدست آورید. برای دریافت مشخصات فنی و خرید پمپ آب کشاورزی با کارشناسان کالا صنعتی در تماس باشید.


پمپ شناور


پمپ شناور طبقاتی استیل


توجه به این نکته حائز اهمیت است که کاتالوگ‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و با مراجعه به کاتالوگ مربوط به هر محصول می‌توانید به طرح و نقشه‌ی محصول مورد نظر توجه کنید و آن را با توجه به نقشه‌ی مورد نظر نصب کنید. فروشگاه کالا صنعتی با داشتن یک بانک کاتالوگ جامع، دنیایی از کاتالوگ‌ها را در اختیار مشتریان گرامی قرار می‌دهد. به عنوان مثال با مشاهده کاتالوگ پمپ استیل شناور ابارا مدل WINNER می‌توانید با طراحی هوشمند آن به خوبی آشنا شوید. پس بهتر است هنگام خرید پمپ شناور طبقاتی استیل ابارا EBARA مدل WINNER هم به کاتالوگ آن توجه کنید و آن را مطابق استانداردهای گفته شده نصب کنید. توجه به دیتاشیت پمپ شناور طبقاتی استیل ابارا هم بسیار حائز اهمیت است و نباید از آن غافل شد.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2413/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7-ebara/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%84-%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7-ebara/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D8%B7%D8%A8%D9%82%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%84-%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7-ebara-%D9%85%D8%AF%D9%84-winner

تعمیر و نگهداری گیربکس NMRV

تعمیر و نگهداری صحیح از گیربکس، ضامن حفظ سلامت و عملکرد بهینه دستگاه است؛ یکی از مهم‌ترین اقدامات جهت تعمیر و نگهداری گیربکس‌های NMRV، روغن‌کاری مناسب و به‌موقع آن‌ها است. گیربکس‌های NMRV تا سایز 90 توسط شرکت سازنده روغنکاری شده اند و برای راه اندازی نیازی به روغنکاری مجدد ندارند؛ اما گیربکس‌های سایز بزرگتر از 90 باید پیش از استفاده با میزان کافی روغن پر شوند. همچنین همگی این گیربکس‌ها باید به صورت دوره ای و پس از ساعت مشخصی استفاده مجدداً روغنکاری شوند.



قیمت گیربکس NMRV

عوامل مختلفی در تعیین قیمت گیربکس NMRV اثرگذار هستند؛ از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:


سایز گیربکس: گیربکس‌های سایز بزرگ‌تر برای کاربردهای سنگین‌تر ساخته شده و قیمت بیشتری دارند. 

نوع خروجی: بسته به نوع خروجی گیربکس که فلنج دار، همراه با بازوی گشتاور یا ساده باشند، قیمت گیربکس تغییر خواهد کرد. گیربکس‌های دارای بازوی گشتاور گران‌ترین و پس از آن‌ها گیربکس‌های فلنج دار و ساده خواهند بود.

برند تولیدکننده: اکثر گیربکس‌های چینی از کیفیت یکسانی برخوردار هستند؛ ولی دو برند PSP و CEW کیفیت بیشتری نسبت به سایر برندهای گیربکس NMRV دارند؛ محصولات این دو برند از قیمت بیشتری نیز برخوردارند. 

در مجموع قیمت گیربکس‌های NMRV باتوجه‌ به میزان صدای کاهش‌ یافته، دنده‌های باکیفیت، ظاهر زیبا و کارایی مناسب در مقایسه با گیربکس ایرانی بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و طرفداران زیادی در بازار ایران دارند.

خرید گیربکس NMRV

برای خرید گیربکس NMRV، ابتدا باید نیازهای کاربرد موردنظر را به‌ دقت بررسی و سپس آن‌ها را مشخصات فنی گیربکس مانند سایز، نسبت تبدیل، گشتاور و … تطبیق دهید.


1) سایز گیربکس: همان‌طور که گفتیم، گیربکس‌های NMRV در 9 سایز مختلف در بازار عرضه می‌شوند؛ اندازه شفت های این گیربکس‌ها نیز باتوجه‌ به سایز تغییر می‌کند. همچنین انتخاب گیربکس با ابعاد مناسب برای کاربردهایی که با محدودیت فضا مواجه هستند، بسیار حائز اهمیت است.


سایز گیربکس کتابی


2) نسبت تبدیل: نسبت تبدیل، یکی دیگر از مهم‌ترین پارامترها هنگام خرید گیربکس NMRV است. نسبت تبدیل تعیین می‌کند که دور ورودی از الکتروموتور در خروجی چقدر خواهد بود. نسبت تبدیل‌های بالاتر به معنای گشتاور خروجی بیشتر و دور خروجی کمتر هستند.


3) گشتاور خروجی: گشتاور خروجی مشخص‌کننده مقدار نیروی چرخشی تولید شده در خروجی گیربکس صنعتی است. گیربکس خریداری شده باید گشتاوری مطابق با نیازهای کاربرد موردنظر داشته باشد.


سایز گیربکس nmrv


باتوجه‌ به شباهت بسیار زیاد برندهای مختلف گیربکس حلزونی چینی با یکدیگر، پیشنهاد می‌کنیم برای خرید گیربکس NMRV به فروشگاه‌های معتبر مانند وب‌سایت کالا صنعتی مراجعه نمایید تا از اصالت و سلامت کالای خریداری شده اطمینان حاصل نمایید. همچنین با خریداری از این وب‌سایت می‌توانید از خدماتی مانند مشاوره تخصصی رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/869/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-nmrv


پمپ آب خورشیدی

پمپ خورشیدی را میتوان یکی از بهترین کالاها برای دشت های ایران که فاقد آب است و تابش نور خورشید زیادی دارند دانست. از پمپ خورشیدی به عنوان یک جایگزین مناسب برای شناور های برقی یاد می شود و با استفاده از انرژی خورشید میتوان به خوبی تا عمق حدود 100 متر ، از داخل چاه آب کشید. در واقع پمپ آب خورشیدی همان الکتروموتور القایی یا پمپ AC است که به وسیله پنل های خورشیدی راه اندازی میشود.

آشنایی با پمپ خورشیدی 50 متری

این پمپ که منشا تامین انرژی آن نور رایگان خورشید سخاوتمند است، بدون نیاز به هرگونه سوخت فسیلی و انرژی به جز خورشید به سهولت، پاک، بدون سر و صدا و بسیار قدرتمند کار می کند.

کاربرد پمپ خورشیدی 50 متری

این پمپ برای باغداری ها و ویلاهای مسکونی با قیمت مناسب عرضه می شود. اگر عمق چاه بیشتر باشد باید از پمپ خورشیدی با ارتفاع بیشتر استفاده کرد.

مشخصات فنی پمپ خورشیدی 50 متری

جنس بدنه، اجزای داخلی و پروانه های پمپ شناور خورشیدی 50 متر از استیل ضد زنگ بوده و جنس پایه نیز به دلیل جلوگیری از خوردگی از چدن می باشد.

مزایای پمپ خورشیدی

  • عدم نیاز به هر نوع سوختی 
  • صرفه جویی در هزینه مصرف سوخت
  • هزینه تعمیر و نگهداری آن پایین است
  • برای مناطقی که برق ندارند مناسب و مقرون به صرفه است.
  • دوستدار محیط زیست
  • عدم نیاز به موتور برق
  • نصب و راه اندازی آسان
  • قیمت مناسب
  • استهلاک پایین

منبع: https://www.kalasanati.com/%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84/13030/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A2%D8%A8-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8%AF%DB%8C-80-%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B1%D8%A2%DB%8C%D8%B4