کالا صنعتی

مجله کالا صنعتی

کالا صنعتی

مجله کالا صنعتی

توان و سرعت ورودی گیربکس

گیربکس صنعتی بزرگترین و سنگین ترین نوع گیربکس مورد استفاده در صنعت است که با استفاده از چرخدنده های هلیکالی قدرت تحمل فشار و انتقال نیرو گشتاور بسیار بالایی را دارد. این نوع گیربکس در صنایعی به کار می رود که گشتاور بسیار بالا (مانند صنایع فولاد یا عملیات اکستروژن) و تحمل بار شعاعی و محوری در لحظه نیاز است.


شما می توانید جهت کسب اطلاع بیشتر و سفارش این محصول با کارشناسان خبره ما تماس بگیرید.


فروش انواع گیربکس صنعتی

امروزه استفاده از موتور های الکتریکی نقش مهمی را در زندگی ما انسان ها چه در حوزه صنعت و چه در بخش خانگی ایفا می کند. اما همان گونه که می دانید موتورهای الکتریکی معمولاً سرعت چرخش بالا و قدرت پایینی دارند. این خاصیت موتورهای الکتریکی می تواند در خیلی از موارد نیازهای مصرف کننده را رفع نماید ولی در برخی از کاربردها، ممکن است قدرت بالاتر و سرعت چرخش پایین تری مورد نیاز باشد. در این مواقع نمی توان از موتورهای الکتریکی عادی استفاده نمود و باید قدرت و سرعت چرخش آنها را به نحوی تنظیم نمود. بهترین راه برای افزایش قدرت و کاهش سرعت چرخش موتورهای الکتریکی، استفاد از گیربکس می باشد.


گیربکس ها با توجه به نوع ظرفیت، توانایی و شکل ظاهری به انواع گوناگونی تبدیل شده اند. گیربکس صنعتی از بزرگترین و سنگین ترین نوع گیربکس مورد استفاده در صنعت است که با بهره گیری از چرخدنده های هلیکالی قدرت تحمل فشار و انتقال نیرو گشتاور بسیار بالایی را دارد. این نوع گیربکس در صنایعی که نیاز به گشتاور بسیار بالا همچون فولاد و یا صنایعی که از روش اکستروژن استفاده می کند و نیاز به گیربکسی برای تحمل بار شعاعی و محوری در لحظه را دارند مناسب است.


فیلم گیربکس صنعتی



انواع گیربکس صنعتی

این گیربکس ها با توجه به نسبت تبدیل و میزان گشتاور کاری به انواع زیر دسته بندی می شوند:


گیربکس دو محور

گیربکس سه محور

گیربکس چهار محور

انواع چرخدنده در گیربکس های صنعتی عبارتند از:


چرخدنده هلیکال یا ساده

چرخدنده مخروطی

چرخدنده جناغی

اجزاء گیربکس صنعتی

گیربکس های صنعتی سنگین شامل قطعاتی همچون پوسته، سیل و آب بندها، چرخدنده های ابتدایی، انتهایی و واسط، محورهای ورودی و خروجی، بیرینگ ها و در نمونه های خاص تر شامل یاتاقان بندی خروجی و سیستم گردش روغن می باشند.

ورود


برندهای گیربکس صنعتی


گیربکس های صنعتی توسط بسیاری از کمپانی های نعتبر تولید کننده گیربکس تولید می شوند، که از بین آنها می توان به کمپانی های زیمنس فلندر آلمان، هنسن پتنت، SEW ،Rossi ایتالیا، Brevini ایتالیا، Bauer آلمان، نورد آلمان، ایلماز ترکیه و چند کمپانی روسی و چینی دیگر اشاره کرد.


نحوه انتخاب گیربکس صنعتی

فاکتورهای مهم در انتخاب گیربکس های صنعتی عبارتند از گشتاور و یا توان مورد نیاز ، نسبت تبدیل مناسب و بار محوری و شعاعی روی شفت خروجی. علاوه بر این فاکتور ها، طریقه نصب، ابعاد و جانمایی، ساعات کاری در طول روز و غیره، عوامل دیگری هستند که در انتخاب گیربکس های صنعتی می توانند حائز اهمیت باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد