کالا صنعتی

مجله کالا صنعتی

کالا صنعتی

مجله کالا صنعتی

معرفی کی پد کنترل محلی گرافیکی و عددی (LCP)

در این سلسله مقالات قصد داریم به آموزش کار با اینورتر های پیشرفته و پر کاربرد دانفوس بپردازیم و طریقه ی تنظیم پارامتر این اینورترهای قدرتمند را به ساده ترین شکل آموزش دهیم. برند دانفوس یکی از بی نظیر ترین و با کیفیت ترین برند ها در زمینه ساخت اینورتر می باشد؛ اینورتر های این برند مدل های مختلفی دارد که مدل VLT® AutomationDrive FC 301 / FC 302 در این مقاله هدف آموزش است. این درایو قوی که از ماندگاری بالایی برخوردار می باشد، حتی با سخت ترین برنامه‌ها و در چالش برانگیزترین محیط‌ ها، به طور مؤثر و قابل اعتمادی کار می کند. به همین دلیل این اینورتر یکی از پر کاربرد ترین اینورتر ها در اکثر صنایع بزرگ ایران می باشد.


معرفی کی پد کنترل محلی گرافیکی و عددی (LCP)

تنظیم پارامتر (برنامه نویسی) آسان اینورتر دانفوس از طریق کی پد گرافیکی (LCP) انجام می شود. LCP به 4 گروه عملکردی تقسیم می شود:


نمایشگر گرافیکی با خطوط وضعیت

کلیدهای منو و چراغ های نشانگر - تغییر پارامترها و جابجایی بین عملکردهای نمایشگر

کلیدهای جهت یابی و چراغ های نشانگر

کلیدهای عملیاتی و چراغ های نشانگر

صفحه نمایش LCP می تواند تا 5 مورد از داده های عملیاتی را در حین نمایش وضعیت نمایش دهد.


کی پد lcp


خطوط نمایش

a. خط وضعیت: پیام های وضعیتی که نمادها و گرافیک ها را نشان می دهد.

b. خط 1-2: خطوط داده اپراتور که داده های تعریف شده یا انتخاب شده را نشان می دهد. می توانید با فشار دادن [Status] تا 1 خط اضافی اضافه کنید.

c. خط وضعیت: پیام های وضعیتی که متن را نشان می دهد.


توجه: اگر راه اندازی به تاخیر بیفتد، LCP پیام INITIALIZING را تا زمانی که آماده شود نشان می دهد. افزودن یا حذف گزینه ها می تواند راه اندازی را به تاخیر بیندازد.


صفحه نمایش ال سی دی

صفحه نمایش دارای نور پس زمینه و در مجموع 6 خط الفبا عددی است. خطوط نمایشگر جهت چرخش (فلش)، تنظیم انتخاب شده و تنظیم برنامه را نشان می دهد. صفحه نمایش به 3 بخش تقسیم می شود.


بخش بالا (Top section)

بخش بالایی تا 2 اندازه گیری را در وضعیت عملکرد عادی نشان می دهد.


بخش میانی (Middle section)

خط بالایی تا 5 اندازه گیری را با واحد مربوطه، بدون توجه به وضعیت (به جز در مورد هشدار/اخطار) نشان می دهد.


بخش پایین (Bottom section)

قسمت پایین همیشه وضعیت اینورتر را در حالت Status نشان می دهد.


نمایشگر اینورتر دانفوس


محصولات پیشنهادی:قیمت اینورتر LS

تنظیم کنتراست نمایشگر

[Status] و [▲] را برای نمایش تیره تر فشار دهید.

[Status] و [▼] را برای نمایش روشن تر فشار دهید.

اکثر تنظیمات پارامترها را می توان بلافاصله از طریق LCP تغییر داد، مگر اینکه یک رمز عبور از طریق پارامتر 0-60 گذرواژه منوی اصلی یا از طریق پارامتر 0-65 رمز عبور منوی سریع ایجاد شده باشد.


چراغ های نشانگر

اگر از مقادیر آستانه خاصی تجاوز کرد، هشدار و/یا نشانگر هشدار روشن می شود. یک وضعیت و متن هشدار در LCP ظاهر می شود. چراغ نشانگر ON زمانی فعال می شود که ولتاژ شبکه اینورتر یا از طریق ترمینال باس DC یا منبع خارجی 24 ولت دریافت می کند. همزمان چراغ نشانگر پشت نیز روشن می شود.


LED سبز/روشن: بخش کنترل کار می کند.

LED/Warn زرد: نشان دهنده یک هشدار است.

LED قرمز/آلارم چشمک زن: زنگ هشدار را نشان می دهد.

چراغ های نشانگر


محصولات پیشنهادی:قیمت کنترلر PLC

کلیدهای LCP

کلیدهای کنترل به توابع تقسیم می شوند. کلیدهای زیر نمایشگر و چراغ‌های نشانگر برای تنظیم پارامترها، از جمله گزینه نمایش نمایشگر در طول عملکرد عادی استفاده می‌شوند.


کلید های lcp


[Status]

وضعیت اینورتر و/یا موتور را نشان می دهد. با فشار دادن [Status]، بین 3 بازخوانی مختلف را انتخاب کنید: 5 بازخوانی خط، 4 بازخوانی خط، یا کنترل منطقی هوشمند. [Status] را برای انتخاب حالت نمایش یا برای بازگشت به حالت نمایش از حالت منوی سریع، حالت منوی اصلی یا حالت زنگ فشار دهید. همچنین از [Status] برای تغییر حالت خواندن یک یا دوگانه استفاده کنید.


[Quick Menu]

دسترسی سریع به منوهای سریع مختلف مانند:


My personal menu

Quick set-up

Changes made

Loggings

برای برنامه ریزی پارامترهای مربوط به منوی سریع، [Quick Menu] را فشار دهید. امکان جابجایی مستقیم بین حالت منوی سریع و حالت منوی اصلی وجود دارد.


[Main Menu]

برای برنامه نویسی تمام پارامترها استفاده می شود. امکان جابجایی مستقیم بین حالت منوی اصلی (main menu) و حالت منوی سریع (quick menu) وجود دارد. میانبر پارامتر را می توان با فشار دادن [Main Menu] به مدت 3 ثانیه انجام داد. میانبر پارامتر اجازه دسترسی مستقیم به هر پارامتر را می دهد.


محصولات پیشنهادی: فروش اینورتر زیمنس

[Alarm Log]

لیست 5 آلارم آخر (با شماره A1–A5) را نشان می دهد. برای به دست آوردن جزئیات بیشتر درباره هشدار، کلیدهای پیمایش را فشار دهید تا روی شماره هشدار جا به جا شده و [OK] را فشار دهید. اطلاعاتی در مورد وضعیت اینورتر قبل از ورود به حالت هشدار نشان داده می شود.


Alarm Log


[Back]

به مرحله یا لایه قبلی در ساختار منوها باز می گردد.


[Cancel]

آخرین تغییر یا فرمان تا زمانی که صفحه نمایش تغییر نکرده باشد لغو می شود.


[Info]

اطلاعات مربوط به یک فرمان، پارامتر یا عملکرد را در هر پنجره نمایشی ارائه می کند. [Info] هر زمان که به کمک نیاز باشد اطلاعات دقیقی را ارائه می دهد. با فشار دادن [Info]، [Back] یا [Cancel] از حالت Info خارج شوید.


کلید های جهت دهی

از 4 کلید دهی برای جابه جایی بین گزینه های مختلف موجود در منوی سریع، منوی اصلی و گزارش زنگ هشدار استفاده می شود. برای حرکت مکان نما، کلیدها را فشار دهید.

کلیک کنید


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد