کالا صنعتی

مجله کالا صنعتی

کالا صنعتی

مجله کالا صنعتی

انواع اینورتر

انواع اینورتر

اینورترها دارای انواع مختلفی هستند که هریک دارای کاربرد های متفاوتی می باشند.در ادامه به معرفی انواع اینورتر می پردازیم :


اینورتر خودرو

اینورتر خودرو نوعی مبدل برق خودرو می باشد که ولتاژ تولیدی توسط باتری را به برق شهری جهت نیاز های روزمره تبدیل می نماید. نحوه کار اینورتر خودرو به این صورت است که با استفاده از یک منبع DC یک طرفه کار کرده و منبع جریان متناوب AC را شبیه سازی می نماید. این نوع اینورتر در خودرو کاربرد داشته و و توان هایی بین 100 تا 1000 را پوشش می دهند. این مدل اینورتر معمول همراه با شارژر فندکی می باشد.


اینورتر خورشیدی

اینورتر خورشیدی یا مبدل DC به AC دستگاهی است که به تبدیل برق باتری یا پنل خورشیدی به برق 220 ولت شهری می پردازد. از اینورتر خورشیدی در فعال سازی لوازم های برقی و به ویژه پنل های خورشیدی و باتری استفاده می گردد. اینورتر های خورشیدی ، معکوس یک آداپتور AC و یا منبع تغذیه معمولی هستند زیرا یک ولتاژ 12 ولت DC و یا بالاتر از آن را از یک یا چند باتری سرب اسیدی و یا نمونه های دیگر دریافت نموده و برق AC که در دستگاه ها و لوازمات برقی زیادی مورد استفاده قرار می گیرند و در رنج 110 یا 220 ولت قرار دارند را فراهم می نماید. پنل های خورشیدی دارای توان خروجی DC می باشند که از اینورتر جهت تبدیل این توان به توان AC استفاده می شود. اینورترهای خورشیدی و ماشینی کاربرد بسیاری در روشنایی ، شارژ لب تاپ ، پمپ آب و … دارند.

ورود

https://shoma-online.ir/7-%d9%86%d9%88%d8%b9-%d8%a7%d8%b2-%d9%be%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c-%d9%88-%d8%b5/


اینورتر صنعتی

اینورتر های صنعتی همان اینورتر ماشین یا خودرو هستند با این تفاوت که از کیفیت و توان بالاتری نسبت به اینورتر خودرو برخوردار هستند و از آن ها می توان جهت کارهای سنگین تری همچون جوشکاری و دریل کاری و … استفاده نمود.


اینورتر شارژر دار یا سانورتر

در سیستم خورشیدی به ترکیبی از اینورتر و شارژر کنترلر ، سانورتر گفته می شود که این دستگاه امکان اتصال به برق شهر و ژنراتور را دارا می باشد. هنگام استفاده از سانورتر جهت راه اندازی سیستم می بایست پنل خورشیدی و باتری را به آن متصل نمایید. در مناطقی که به برق شهر دسترسی دارند و هنگام قطعی برق تمایل دارند از سیستم خورشیدی استفاده نمایند سانورتر پر کاربرد می باشد زیرا قابلیت اتصال برق شهر به خود را دارد.


به نوعی از اینورتر که امکان شارژ باتری را نیز دارا هست اینورتر شارژر می گویند و تفاوت آن با سانورتر این است که درون خود شارژ کنترلر نیز دارد و می تواند به برق شهر متصل گردد.



اینورتر متصل به شبکه

اینورتر متصل به شبکه نوعی اینورتر هستند که به باتری نیاز نداشته و به صورت مستقیم به پنل خورشیدی وصل می شوند. این مدل اینورتر برق تولید شده توسط پنل خورشیدی را به برق شهری منتقل می نمایند. بازده این اینورتر حدود 94 تا 96 درصد بوده و به این معنی می باشد که اگر 100 وات برق وارد آن گردد 94 تا 96 وات خروجی داشته و مابقی هدر می رود. اینورتر متصل به شبکه می بایست در مکان هایی که برق شهری وجود دارد استفاده گردند و در شب ها خروجی ندارند. اینورتر متصل به شبکه معمولا دارای قیمت بالایی می باشد.


اینورتر مستقل از شبکه

اینورتر مستقل از شبکه از نوع سینوسی بوده و با باتری کار می نماید و برقی که در باتری ذخیره شده است را تبدیل به برق 220 ولت شهری می نماید. این اینورتر دارای توان مصرفی بالا و همچنین عمر مفید و طولانی مدت می باشد. اینورتر مستقل از شبکه در صنعت کاربرد بسیاری داشته و مانند کانورتر عمل نموده و جریان DC را به AC تبدیل می نماید.


اینورتر کنترل دور یا فرکانسی

اینورتر یا درایو دستگاهی است که جریان DC را به جریان AC تبدیل می نماید و جهت کنترل دور موتور مورد استفاده قرار می گیرد. اینورتر در الکتروموتور نقش حفاظت کامل و همچنین راه اندازی ایمن بدون آسیب رسیدن به الکتروموتور را ایفا می کند. در حقیقت اینورتر یا درایو با تغییر فرکانس الکتروموتور از صفر تا صد و برعکس امکان کنترل کامل الکتروموتور را به کاربر می دهد.


استفاده از اینورتر سبب کاهش مصرف برق و انرژی و همچنین افزایش طول عمر الکتروموتور می شود. از مزایای استفاده از اینورتر راه اندازی نرم الکتروموتور ، روشن و خامو نمودن موتور بدون نیاز به قطع و وصل برق ، حفاظت از موتور در برابر اضافه ولتاژ ، کنترل و کاهش جریان ورودی الکتروموتور در زمان شروع به کار می باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد