در تولید گیربکس OZDEMIR]R چقد به کیفیت و بهره وری توجه میشود؟
این شرکت توانسته است با استفاده از سیستم ORS کیفیت و بهره وری محصولات را بالا ببرد. شرکت تولید کننده گیربکس ترک ازدمیر همواره با آموزش های بروز نیروی انسانی که در سراسر جهان متداول است یکی از کارآمدترین مرکز تولیدی Ozdemir Redüktör بوده است.
گیربکس OZDEMIR چیست و در ماشین آلات چه وظیفه ای را انجام می دهد؟
همانطور که میدانید پیشرانه نیروی مورد نیاز خودروها را تولید می کند ولی برای حرکت خودرو نیاز است که این نیروی تولید شده انتقال یابد و به نقاط خاص خودرو هدایت شود. وظیفه انتقال نیرو توسط سه بخش اصلی و به طور زنجیره وار انجام می شود این سه قسمت اصلی عبارتند از دیفرانسیل، کلاچ، گیربکس (جعبه دنده) و طبیعتاً بخاطر اینکه گیربکس OZDEMIR در ابتدای این زنجیره انتقال نیرو قرار دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
موتور بنزینی و دیزلی از جمله موتورهای مکانیکی هستند که برای به حرکت آوردن یک وسیله استفاده می شوند. تفاوت این دو موتور به طور خلاصه نوع سوخت مورد استفاده در آن ها است. موتورهای بنزینی از سوخت بنزین برای به حرکت در آوردن شفت استفاده می کنند در حالی که موتور های دیزلی از گازوییل به عنوان سوخت استفاده می کنند. موتور بنزینی و دیزلی می تواند برای تولید برق نیز استفاده شود. بسیاری از پمپ های چاهی برای انتقال آب از موتور بنزینی و دیزلی استفاده می کنند.
موتور تک سیلندر چیست؟
موتور تک بنزینیموتور تک بنزینی جایگزینی مناسب برای الکتروموتور به شمار میرود در زمانی که برق مناسب برای راه اندازی الکتروموتور وجود نداشته باشد. موتورهای بنزینی از جمله موتورهای احتراق داخلی است که به وسیله جرقه مشتعل می شوند.
این موتورها طوری طراحی شده اند که نیروی محرکه خود را از احتراق سوخت درون سیلندر بگیرند. در بیشتر موتورهای بنزینی سوخت و هوا قبل از ورود به سیلندر پیش آمیخته شده و سپس وارد محفظه احتراق می شوند.
مرحله پیش آمیختگی سوخت و هوا در تجهیزی با نام کاربراتور انجام می شود. البته امروزه اکثر موتورها دارای تجهیز الکترونیکی به نام انژکتور است که با دقت بیشتری سوخت و هوا را با یکدیگر مخلوط می کند.
با توجه به هزینه های بالای نصب انژکتور در موتورهای کوچک (تک سیلندری) معمولا از کاربراتور استفاده می شود.
تاریخچه موتور بنزینی
اولین موتور بنزینی کاربردی در سال 1876 توسط نیکولاس آگوست اتو ساخته شد اگر چه تلاش های بسیاری قبل از این محقق توسط اتین لنویر، سیگفرید مارکوس، جولیوس هوک و جورج برایتون انجام شده بود. برای دریافت مشخصات بیشتر در مورد موتور تک بنزینی و دیزلی با کارشناسان فروش در تماس باشید.
نسبت تراکم
در موتورهای احتراق داخلی یکی از پارامترهای بسیار مهم در کیفیت احتراق، نسبت تراکم هوا و سوخت در محفظه احتراق است. با توجه به اینکه هر ماده سوختی دارای نرخ احتراق متفاوتی است، موتورهای بنزینی معمولا دارای زمان بندی و طراحی متفاوتی نسبت به موتورهای دیزلی (سوخت دیزل) است.
به طور کلی موتورهای بنزینی دارای نسبت تراکمی بین 1:10 تا 1:13.5 است. این عدد به این معناست که به ازای هر واحد سوختی، باید 10 تا 13.5 واحد هوا وارد محفظه احتراق شود تا احتراق بازدهی لازم را داشته باشد.
افزایش نا مناسب نسبت تراکم موجب عامل مخربی به نام ضربه می شود. ضربه می تواند آسییب های جدی به پیستون و سیلندر موتور وارد کند. سوخت های دارای اکتان بالا معمولا نسبت های تراکم بالاتری را ایجاد می کنند زیرا این مدل از سوخت ها آهسته تر می سوزند و نرخ انبساط آن ها نیز پایین تر از سوخت های اکتان پایین است.
عملکرد موتور تک بنزینی
محصولات پیشنهادی:الکتروموتور DC
سرعت و بازدهی موتورهای بنزینی
موتورهای بنزینی دارای سرعت چرخشی بالاتری نسبت به موتورهای دیزل است. دلیل این موضوع پیستون های سبکتر و طراحی بهینه میل لنگ و اتصالات آن است. همچنین دلیل دیگر این موضوع می تواند احتراق سریع تر سوخت های بنزینی نسبت سوخت های دیزلی باشد. اما یکی از معایب موتورهای بنزینی بازدهی کمتر آن ها نسبت به موتورهای دیزلی است. دلیل این موضوع نسبت تراکم پایین تر موتورهای بنزینی نسبت به موتورهای دیزلی است. به طور معمول موتورهای بنزینی دارای بازدهی حرارتی در حدود 20% است که این عدد تقریبا نصف موتورهای دیزلی است. اگرچه موتورهای بنزینی امروزی با توجه به بهینه سازی هایی که انجام دادند مقدار بازدهی حرارتی را تا حد قابل قبولی افزایش دادند.
کاربردهای موتور بنزینی
موتورهای بنزینی دارای کاربردهای گسترده ای است که تعدادی از آن ها عبارتند از:
اتومبیل ها
موتورسیکلت ها
هواپیماها
قایق های موتوری
موتورهای کوچک مانند ژنراتورها برقی، ماشین چمن زنی و اره برقی
بسیاری از موتورهای بنزینی قبل از گسترش موتورهای دیزلی در بسیاری از ماشین های بزرگ مانند اتوبوس ها، کامیون ها و حتی لوکوموتیوها استفاده می شد.
موتور تک بنزینی
محصولات پیشنهادی:الکتروموتور زیمنس
طراحی موتورهای بنزینی
سیکل های کاری
موتورهای بنزینی ممکن است براساس نوع طراحی، چهار مرحله ای یا دو مرحله ای باشند. این مدل از موتورها به موتورهای 4 زمانه و 2 زمانه نیز معروف است.
نحوه قرارگیری سیلندرها
معمولا نحوه قرار گیری سیلندرهای موتورهای بنزینی بستگی به تعداد آن دارد. موتورهای دارای 1 تا 6 سیلندر دارای ساختار خطی و موتورهای دارای 2 تا 12 سیلندر دارای ساختار V شکل یا خورجینی است. موتورهای بنزینی خطی معمولا دارای سیستم خنک کاری با هوا است. البته در کنار سیستم خنک کاری با هوا، از آب نیز برای خنک کاری اطراف موتور استفاده می شود. موتورهای بنزینی خورجینی معمولا در دو محور سوار شده که به صورت نوبتی توان را به میل لنگ انتقال می دهند.
خنک کاری
موتورهای بنزینی توانایی خنک کاری هم با هوا (فین) و هم با سیال (رادیاتور) را دارند. مایع خنک کننده معمولا آب است که با ترکیباتی مانند اتیلن گلیکول یا پروپلین گلیکول مخلوط می شود. این ترکیب های دارای مزایایی از جمله پایین بودن دمای انجماد و بالا بودن دمای جوش آن ها نسبت به آب، جلوگیری از خوردگی، دارای روان کننده و مواد افزودنی برای محافظت از پمپ و بلبرینگ ها است.
جرقه
موتورهای بنزینی معمولا از شمع های با ولتاژ بالا برای جرقه استفاده می کنند. این شمع ها متناسب با طراحی می توانند به صورت کویل یا مغناطیسی باشند. در موتورهای بنزینی زمانبندی شروع احتراق و جرقه توسط سیستم مرکزی خودرو (ECU) کنترل می شود.
موتور تک بنزینی
اندازه گیری توان
برای اندازه گیری توان موتورهای بنزینی از روشی به نام توان ترمز که بر روی فلایویل خودرو اندازه گیری می شود، استفاده می شود. واحد مورد نظر برای سنجش توان موتور معمولا اسب بخار است که در برخی موارد از کیلووات هم استفاده می شود. توان اندازه گیری شده از روی فلایویل در واقع توان مکانیکی خروجی از موتور است. واژه توان ترمز از ترمز هایی که در دینامومتر استفاده شده است تا بار وارده را اندازه گیری کند گرفته شده است. برای فهم هر چه بهتر توان خروجی از موتور بهتر است به مثال زیر توجه کنید. یک موتور بنزینی را در نظر بگیرید، فارغ از هر گونه اصطکاک و تلفات ترمودینامیکی داخل موتور توان جذب شده توسط پمپ آب، فن های رادیاتور و بسیاری دیگر از تجهیزات می تواند توان خروجی که به چرخ ها وارد می شود را کاهش دهند.
توان موتور همچنین توسط پمپ های چرخشی و کمپرسور تهویه هوا جذب می شود که با توجه به اینکه این موارد در هنگام تست موتور نصب نمی باشد، از این موارد نیز صرف نظر می شود. توان خروجی می توان متناسب با ارزش حرارتی سوخت، دمای هوای محیط، رطوبت و ارتفاع تغییر کند. برای ایجاد یک استاندارد مناسب در کشورهای اروپایی و آمریکایی تست توان موتور در دمای 25 درجه سانتی گراد، با رطوبت 50% و در ارتفاع سطح دریا انجام می شود. با توجه به تغییر این استاندارد ها در موتورهای دریایی (قایق های موتوری) استاندارد های به خصوصی برای این حالت از موتورها در نظر گرفته می شود. بسیاری از تست های توان موتور بنزینی امروزه با روش دینامومتر شاسی انجام می شود. در این مدل از تست توان، توان بر روی چرخ در حال چرخش اندازه گیری می شود که معمولا 15% تا 20% کمتر از روش سنجش توان برای میل لنگ یا فلایویل است. توان موتور در این حالت به صورت سیگنال های ویدیویی بر روی صفحه نمایش ارائه می شود.با توجه به توان مورد نیاز پمپ می توان از موتورهای با سایزهای مختلف استفاده کرد. ساختار و نحوه عملکرد موتور بنزینی و دیزلی تفاوت زیادی با یکدیگر دارند که در ادامه به آن ها پرداخته می شود.
موتور بنزینی و دیزلی
تفاوت موتور بنزینی و دیزلی
موتور بنزینی و دیزلی علاوه بر تفاوت در نوع سوخت شان دارای تفاوت های بیشتری نیز است. موتور تک بنزینی به طور گسترده تری در خودروهای درون شهری استفاده می شود در حالی که موتور دیزلی برای ماشین های سنگین مانند کامیون ها و اتوبوس ها بیشتر کاربرد دارد. موتور بنزینی و دیزلی دارای تفاوت های گسترده ای هستند که در این قسمت به تعدادی از آن ها اشاره می شود.
ترکیب سوخت و هوا در موتور بنزینی در مرحله مکش صورت می گیرد در حالی که در موتور دیزلی در خود سیلندر ترکیب می شوند.
فشار تراکم در موتور بنزینی و دیزلی بسیار متفاوت است. میزان فشار تراکم بیشتر موتورهای بنزینی در حدود 10 بار و موتورهای دیزلی در حدود 35 بار است.
احتراق در موتور بنزینی و دیزلی نیز تفاوت زیادی دارد. در مرحله احتراق در موتور بنزینی با کمک شمع صورت می گیرد. در موتور بنزینی ابتدا ترکیب سوخت و هوا وارد سیلندر شده سپس با جرقه زمان بندی شده شمع احتراق صورت می گیرد. در موتور های دیزلی احتراق براساس فشار تراکم صورت می پذیرد. عمل احتراق در موتور تک نفتی در فشار حدودی 35 بار و دمای 600 درجه سانتی گراد صورت می پذیرد.
موتور بنزینی و دیزلی دارای سیکل های کاری متفاوتی هستند. موتور بنزینی براساس سیکل اتو کار می کند در حالی که موتور دیزلی براساس سیکل دیزل کار می کند.
یکی از مهمترین تفاوت های موتور بنزینی و دیزلی، مقدار راندمان این دو موتور است. موتور بنزینی می تواند بازدهی بین 26 تا 30% داشته باشد. درحالی که موتور دیزلی دارای بازدهی در حدود 40% است. تفاوت گسترده بازدهی در بین این دو موتور باعث شده است که بسیاری از تولید کنندگان تولید موتور های دیزلی را ترجیح دهند. اگرچه طراحی و تولید این نوع موتورها دارای پیچیدگی های به مراتب بیشتر از موتورهای بنزینی است.
موتور بنزینی و دیزلی دارای بازه زمانی استارت متفاوتی هستند. در موتور بنزینی به واسطه احتراق با کمک شمع، موتور زودتر شروع به کار می کند. در حالی که در موتور دیزلی به واسطه احتراق با توجه به ضریب تراکم و فشار بالا، موتور دیرتر شروع به کار می کند. ضریب تراکم یکی از معیارهای مهم در موتورهای احتراق داخلی است که به واسطه آن می توان مقدار بازدهی موتور را براساس مصرف یک واحد سوخت تعیین کرد.
موتور بنزینی
موتور بنزینی دارای وزن به مراتب کمتری نسبت به موتور دیزلی است.
موتور بنزینی و دیزلی دارای یک تفاوت اساسی دیگر نیز هستند. در موتور بنزینی سرعت بیشتر و گشتاور پایین تر در خروجی ارائه می شود در حالی که در موتور دیزلی گشتاور بیشتر و سرعت کمتر در خروجی ارائه می گردد. به همین دلیل از موتورهای دیزلی در کامیون ها و ماشین های سنگین استفاده می شود.
موتور بنزینی و دیزلی در سطح ایمنی نیز با یکدیگر تفاوت دارند. سوخت گازوییل دارای شعله وری کمتری نسبت به بنزین است. همچنین فراریت گازوییل بسیار کمتر از بنزین است که موجب افزایش سطح ایمنی خودروها می شود.
موتور دیزلی دارای آلایندگی بیشتری نسبت به موتور بنزینی است. همچنین سر و صدای موتور دیزلی بسیار بیشتر از موتور بنزینی است.
از موتور بنزینی و دیزلی می توان برای کاربری های خارجی نیز استفاده کرد. از این دو نوع موتور می توان در پمپ های کشاورزی نیز استفاده کرد. انتخاب موتور بنزینی و دیزلی متناسب با کاربری و نیاز مشتری است. در برخی موارد می توان از موتور دیزلی استفاده کرد که دارای سوختی با بازدهی بالا و در نتیجه توان خروجی بالاتری است که البته سر و صدای بیشتری تولید می کند و وزن بیشتری نیز دارد. موتور بدون برق باید براساس شرایط محیطی و امکانات موجود در هر منطقه انتخاب شود.
موتور روبین
نکات مهم در مورد موتور بنزینی و دیزلی
موتور بنزینی و دیزلی دارای مزایا و معایب مختلفی هستند که باید تمامی آن ها را در کنار یکدیگر قرار داد. به عنوان مثال یکی از معایب موتور دیزلی، حساسیت زیاد آن ها به آب و هوا است. در بسیاری موارد دیده شده است که رانندگان ماشین های سنگین برای استارت ماشین های خود در هوای سرد به مشکلات زیادی برخورد می کنند. به عنوان مثال بسیاری از این افراد برای جلوگیری از یخ زدگی سوخت از الکل در ترکیب سوخت استفاده می کنند. همچنین برخی از این رانندگان برای جلوگیری از یخ زدگی سوخت یک شعله کوچک زیر موتور قرار می دهند که کاری بسیار خطرناک است. باید توجه داشت که استفاده از هریک از مدل های سوخت بنزینی و دیزلی می تواند نکات مثبت و منفی خاص خود را داشته باشد. در موتور بنزینی نیز ایرادات بسیاری زیادی وجود دارد. از جمله این ایرادات می توان به توان کمتر نسبت به موتور دیزلی، ایمنی پایین تر، سوخت گران تر و گشتاور پایین تر اشاره کرد. برای انتخاب پمپ موتور مناسب باید تمامی این نکات مثبت و منفی را در هر دو نوع موتور در نظر گرفت. انتخاب موتور بنزینی و دیزلی باید توسط یک متخصص انجام شود زیرا استفاده از موتورهای نامناسب می تواند علاوه بر افزایش هزینه های تمام شده، آسیب زیادی به محیط زیست بزند.
تعمیرات و نگهداری یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب موتور است. تعمیرات موتور دیزلی سخت تر از موتور بنزینی است پس بهتر است در انتخاب آن دقت کرد. بنزین دارای فراریت و شعله وری بالایی است که باید از نگهداری آن در یک محیط پرهیز شود. در نقطه مقابل گازوییل شعله وری پایینی دارد و شما می توانید مقدار زیادی از آن را در منبع نگهداری کنید. اگر سوخت شما بنزین یا انواع سوخت های فرار است، پیشنهاد می شود که از موتور بنزینی که یک موتور تک درون سوز جرقه اشتعالی است استفاده نمایید. در حقیقت در این موتورها برای احتراق نیاز دارند که قبل از تراکم با هم مخلوط شود البته تزریق مستقیم بنزین در سیلندر نیز یکی از روش های احتراق به شمار می رود.
بیرینگ ها یا bearing به قطعه هایی گفته میشوند که حرکت های همگرایی بین چند دستگاه یا محورهای دوار را بر اساس نیاز فراهم میکنند. اصطکاک موجود در دستگاه ها علاوه بر هدر رفت زیاد انرژی باعث سایش و خرابی زیاد دستگاه ها میشود. مهم ترین هدف استفاده از ball bearing ها این است که جلو اصطکاک زیاد دستگاه ها را میگیرد به همین علت محل نصب بیرینگ ها در روی شفت های حرکتی است. در ادامه به معرفی کامل و جامع بیرینگ و انواع آن میپردازیم.
بیرینگ چیست؟
بیرینگ یک عنصر مکانیکی است که در دستگاه های دوار به منظور کاهش اصطکاک مورد استفاده قرار می گیرند. نیروی اصطکاک در بسیاری از دستگاه ها باعث اتلاف بسیار زیاد انرژی می شود و برای کاهش اصطکاک از بیرینگ ها استفاده می کنند. نیروی اصطکاک در ماشین باعث اتلاف انرژی زیادی میشود. به عنوان مثال نیروی اصطکاک بین شفت و دیواره باعث اتلاف انرژی زیادی در ماشین میشود. به منظور کاهش اصطکاک در شفت ها از بیرینگ استفاده میشود. بیرینگ ها روی شفت ها و محورها نصب میشوند و اصطکاک به وجود آمده در این نقاط را کاهش میدهند.
انواع بیرینگ
بیرینگ ها به دو دسته کلی زیر تقسیم میشوند:
بیرینگ ها با تماس فیزیکی
بیرینگ ها بدون تماس فیزیکی
انواع بیرینگ ها بر اساس نقطه تماس
بر اساس نقطه تماس به دو دسته تقسیم می شوند:
بیرینگ با تماس فیزیکی
بیرینگ بدون تماس فیزیکی
بیرینگ با تماس فیزیکی
بیرینگ بدون تماسدر این نوع از بیرینگ، تماس بین شفت و رینگ های بیرینگ به صورت فیزیکی میباشد. به دلیل اینکه تماس بین شفت و بیرینگ به صورت فیزیک است، بیرینگ نیاز به روان کننده (گریس کاری، روغن کاری) خواهد داشت.
بیرینگ بدون تماس فیزیکی
بیرینگ های بدون تماس مغناطیسی، همانطور که از نام آن ها پیداست، تماس فیزیکی بین شفت و رینگ های بیرینگ را از بین می برند و به همین جهت به روانکاری نیز نیازی ندارند.
بیرینگ بدون تماس
محصولات پیشنهادی:فروش بلبرینگ خود تنظیم
انواع بار وارد شده به بیرینگ ها
نیروی شعاعی : نیرویی که در راستای شعاع شفت وارد میشود، نیروی شعاعی نامیده میشود.
نیروی محوری : نیرویی که در راستای محور شفت وارد میشود، نیروی محوری نامیده میشود.
انواع بیرینگها بر اساس تحمل بارها
دو نوع بار شعاعی و محوری به بلبرینگ و رولبرینگ ها وارد می شود. بر اساس تحمل بارهای وارد شده، بیرینگ ها به دو دسته تقسیم می شوند که عبارت اند از:
بیرینگ های شعاعی
به نیرویی که در راستای شعاع شفت وارد شود، نیروی شعاعی گویند. بیرینگ های شعاعی عبارت اند از:
بلبرینگ شیار عمیق، بلبرینگ تماس زاویه ای، بلبرینگ خودتنظیم، رولبرینگ استوانه ای، رولبرینگ سوزنی، رولبرینگ مخروطی، رولبرینگ کروی
بیرینگ های محوری
به نیرویی که در راستای محور شفت وارد شود، نیروی محوری گویند. بیرینگ های محوری عبارت اند از:
بلبرینگ تماس زاویه ای، رولبرینگ استوانه ای، رولبرینگ سوزنی، رولبرینگ مخروطی، رولبرینگ کروی
همان طور که در بالا اشاره شده است، برخی از بلبرینگ ها و رولبرینگ ها می توانند هم بارهای محوری و هم بارهای شعاعی را به صورت جداگانه یا هم زمان تحمل کنند.
اجزای بیرینگ
عناصر تشکیل دهنده بیرینگ ها به صورت اصلی و فرعی هستند. در ادامه به هر کدام از آن اشاره شده است.
اجزای اصلی بیرینگ ها
رینگ های داخلی و خارجی : در این دو رینگ، یک رینگ از دیگری بزرگتر است و رینگ کوچکتر داخل رینگ بزرگتر قرار میگیرد که به رینگ کوچکتر، رینگ داخلی و به رینگ بزرگتر، رینگ خارجی گفته میشود.
عناصر غلتان : در بین رینگ های داخلی و خارجی موادی فلزی قرار گرفته است. این مواد فلزی که عمدتا از جنس فولاد میباشد، عناصر غلتان نامیده میشوند.
قفسه ها : برای قرار گرفتن عناصر غلتان بین رینگ های داخلی و خارجی و همچنین ثابت نگه داشتن این عناصر از یکدیگر از قفسه ها استفاده میکنند. البته در بعضی یاتاقان ها و بیرینگ ها با طراحی خاص، قفسه وجود ندارد.
اجزای فرعی بیرینگ ها
نگهدارنده : نگهدارنده ها یک دیسک فلزی هستند که آن ها در شیاری که در لبه دخلی رینگ خارجی وجود دارد قرار میدهند. برای عدم تماس نگهدارنده ها با رینگ داخلی و جلوگیری ایجاد اصطکاک، مقداری فضای خالی بین نگهدارنده و قسمت خارجی رینگ داخلی ایجاد میکنند.
آب بند ها : آب بندهایی که در بیرینگ ها استفاده می شوند هم به صورت فلزی و هم به صورت پلاستیکی وجود دارند. آب بند ها وظیفه دارند از ورود گرد وغبار و آلودگی جلوگیری کنند. آب بندهای پلاستیکی مزیت های بالاتری نسبت به آب بند های فلزی دارند.
محصولات پیشنهادی: قیمت بلبرینگ تماس زاویه ای SKF
شرکت های بیرینگ سازی
در مبحث بیرینگ سازی، سازنده های متفاوتی وجود دارند و برخی از آن ها بر روی یک نمونه خاص تولید و طراحی دارند. در بین شرکت های بیرینگ سازی، شرکت SKF را می توان به عنوان بهترین شرکت دانست که از مقبولیت بیشتری برخوردار می باشد. شرکت FAG نیز یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه بیرینگ سازی می باشد. از دیگر شرکت هایی که دارای برندهای تجاری قوی هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:
TIMKEN
ORS
KOYO
NACHI
KOYO
NSK
DKFL
شرکت SKF
بیرینگ شرکت SKFشرکت SKF در سال 1907 در سوئد شروع به فعالیت کرد. شرکت SKF در زمینه های متفاوتی از قبیل بیرینگ سازی، آب بندها، روانکار ها، محصولات نگهداری تعمیرات و ... فعالیت دارند. در حال حاضر شرکت SKF بزرگترین شرکت سازنده بلبرینگ در دنیا است. شرکت SKF اولین تولید کننده بلبرینگ در دنیا بوده که دارای گواهی نامه استاندارد ISO 14001 میباشد. این استاندارد به دلیل رعایت سیستم های مدیریت محیطی به شرکت SKF داده شده است.
دانفوس یک شرکت خانوادگی است و از بزرگترین شرکتهای دانمارک است. مادس کلوزن در سال 1933 این شرکت را در محل مزرعهی خانوادگیش در نردبرگ دانمارک تأسیس کرده است. مهارت های فنی فوقالعاده او، همراه با استعداد در درک نیازهای آینده مشتریانش، باعث ایجاد یک شرکت جهانی شد. امروزه این کسب و کار از یک شرکت انفرادی به یکی از تأمین کنندگان برجسته راه حلهای نوآورانه و کم مصرف در جهان تبدیل شده است. کلوزن در حالی که دیدگاه جهانی داشت، احترام عمیقی برای جامعه محلی و افرادی که رشد دانفوس را ممکن کردند، قائل بود. بعد از مرگ کلوزن همسر او در سال 1970 دوباره شرکت را راهاندازی کرد و مدیریت کار را در دست گرفت. شرکت دانفوس در طول سالیان گذشته بنیادهای مالی مختلفی تأسیس کردهاست که در امور خیریهی زیادی مشارکت داشتهاند. برای اطلاع از نحوه خرید اینورتر با کارشناسان ما در تماس باشید.
موسس شرکت تولید کننده اینورتر دانفوس
آقا و خانم کلوزن، موسس شرکت دانفوس
قیمت اینورتر دانفوس
در سال های اخیر به دلیل شرایط سیاسی و حاکم بر جامعه، همچنین نوسانات قیمت دلار اکثر مصرف کنندگان اینورتر به دنبال خرید اینورترهای دست دوم و ریفربیشد هستند. اما با بررسی عوامل تاثیر گذار بر قیمت اینورتر دانفوس شما میتوانید اینورتری را بخرید که بهترین کیفیت را در کنار قیمتی مناسب داشته باشد. همچنین کالا صنعتی با حذف واسطه ها و نمایندگی رسمی اینورتر دانفوس خاطر شما را از قیمت و کیفیت راحت میکند در ادامه به معرفی عوامل ثابت بر قیمت اینورتر دانفوس میپردازیم.
توان اینورتر دانفوس
کاربری سنگین یا سبک کار
ولتاژ تغذیه اینورتر (ورودی سه فاز، تکفاز به سه فاز، تک فاز به تک فاز)
ویژگی های سخت افرازی (مانند جنس و ابعاد فیزیکی)
مدهای کنترلی ( مانند موقعیت، حلقه بسته و …)
خرید اینورتر دانفوس
اینورترها به دلیل عملکرد حساس و کنترلی که دارند نقش مهمی را در سیستم اجرا میکنند. در واقع با عملکرد ضعیف اینورتر ممکن است به سیستم خطرات جبران ناپذیری وارد شود. از این رو نیاز است در هنگام خرید اینورتر دانفوس، ابتدا تمام نیازهای سیستم را بررسی کرده و سپس پارامترهای مهم را به طور دقیق بررسی کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. پارامترهای مهم در انتخاب و خرید اینورتر دانفوس عبارتند از:
نوع بار (دستگاه متصل به اینورتر کانند موتور و فن و..)
منبع برق در دسترس (تکفاز یا سه فاز)
ابعاد بار و ابعاد اینورتر دانفوس + شرایط محیطی
آپشن های جدید و امکانات جدید
فرکانس خروجی اینورتر دانفوس
درجه حفاظت درایو اینورتر
قابلیت ذخیره برق در اینورتر
انواع اینورتر دانفوس
در ادامه به معرفی انواع اینورتر دانفوس و اینورترهای معروف این برند میپردازیم.دانفوس
انواع اینورتر دانفوس نوع VLT
Micro Drive FC 51
Midi Drive FC 280
Automation Drive
HVAC Drive FC 302
AQUA Drive
Life Drive
اینورتر دانفوس مدل Automation Drive FC 302
یکی از درایو های پر کاربرد دانفوس Automation Drive FC 302 که فوق العاده پر کاربرد است. برای تمام مصارف صنعتی قابل استفاده است.
انواع توان ویژگی
3 فاز 200 ولت از 1.1 کیلو وات تا 45 کیلووات
1- قابلیت ذخیره انرژی
2- مدیریت راحت سیستم های سرمایشی و گرمایشی
3- تعیین فشار
4- سیستم های مکان ها مانند بیمارستان ها و مدارس
3 فاز 380 ولت از 1.1 کیلووات تا 1000 کیلووات
3 فاز 525 تا 600 ولت از 1.1 کیلووات تا 90 کیلووات
3 فاز 525 تا 690 ولت از 1.1 کیلووات تا 1400 کیلووات
اینورتر دانفوس مدل fc 320
اینورتر دانفوس مدل VLT Midi Drive FC 280
مدل بعدی VLT Midi Drive FC 280 که اخیرا Midi Drive FC 2800 را ارائه کرده برای کاربری های عمومی استفاده می شود. این درایو را با درایو IG5 برند LS می توان مقایسه کرد. در جدول زیر مهم ترین مهم ترین ویژگی های این اینورتر را مشاهده میکنید.
انواع توان ویژگی
تک فاز از 0.37 کیلو وات تا 2.2 کیلووات
1- سبک کار
2- دارای مد کنترلی
سه فاز 220 ولت از 0.37 کیلووات تا 3.7 کیلو وات
3 فاز 380 ولت از 0.37 کیلووات تا 22 کیلووات
اینورتر دانفوس مدل fc 280
اینورتر دانفوس مدل VLT Micro Drive FC 51
مدل بعدی اینورتر دانفوس VLT Micro Drive FC 51 است. می توان گفت پر کاربرد ترین درایو دانفوس این مدل است. در جدول زیر مهم ترین ویژگی های را مشاهده میکنید.
انواع توان ویژگی
سه فاز 220 ولت از 0.25 کیلو وات تا 3.7 کیلو وات
1- اینورتر سبک کار
2- کاربرد در دستگاه بسته بندی، فن، پمپ
3- مد کنترلی وکتور کنترل
4- مد کنترلی ولتاژ به فرکانس (V/F)
5- فرکانس خروجی 400 هرتز (قابلیت استفاده در اسپیندل موتور)
سه فاز 380 ولت از 0.37 کیلو وات تا 22 کیلو وات
اینورتر تک فاز از 0.18 کیلو وات تا 2.2 کیلو وات
اینورتر دانفوس مدل fc 51
در ادامه می خواهیم درایو های برند VACON را به اختصار معرفی کنیم.
انواع اینورتر دانفوس نوع VACON
همانطور که گفته شد VACON هم زیر دسته ی دانفوس است که در زیر چند نمونه را نام می بریم که در ادامه چند مدل از مهم ترین هایشان را معرفی می کنیم:
VACON 20
VACON 20 X
VACON 100 FLOW
VACON 100 INDUSTRIAL
VACON 100 X
VACON NXP Air Cooled
اینورتر دانفوس مدل VACON 20 X
در جدول زیر مهم ترین ویژگیهای اینورتر دانفوس مدل VACON 20 X آورده شده است